RYTMIKA
Rozwój muzyczny, podobnie jak rozwój mowy, rozwój społeczny, moralny i emocjonalny, jest jednym z wymiarów rozwoju ogólnego człowieka (Gordon, 1997). Dzięki muzyce możemy od najmłodszych lat wspierać i pobudzać zmysły dzieci, a przez to rozwijać ich wrodzone talenty.
Zajęcia odbywają się w poniedziałki i czwartki.
GIMNASTYKA
Gimnastyka ogólnorozwojowa to pierwszy krok do wykształcania w dziecku potrzeby ruchu oraz forma relaksu, natomiast elementy gimnastyki korekcyjnej pozwalają wykształcać prawidłową postawę.
Zajęcia odbywają się w środy.
JĘZYK ANGIELSKI
Nauka języka obcego rozwija strategie uczenia się oraz pozytywnie wpływa na rozwój umysłowy dziecka. Przedszkolaki poszerzają również świadomość społeczną i kulturową.
Zajęcia odbywają się we wtorki, czwartki i piątki.
KUŹNIA TALENTÓW
Muzyka w życiu dziecka jest bardzo ważnym aspektem. Pobudza wyobraźnię, kreatywność, rozwija słuch i uwrażliwia. Ruch i muzyka towarzyszą nam na co dzień. To właśnie te elementy odpowiadają po części za prawidłowy rozwój i aktywność u dzieci. Stąd też pomysł na “Kuźnię talentów “. Głównym celem zajęć jest zarówno rozwój motoryki dziecka, emocji jak i jego muzykalności. Ćwiczenia te pozwolą także na rozwój aktywności twórczej i wrażliwości słuchowej wśród najmłodszych. Zajęcia rytmiczno-wokalne skierowane są do dzieci w wieku 5-6 lat. Poświęcone są głównie ćwiczeniom polegającym na wyrażaniu muzyki poprzez ruch. Rozbudowane zostały jednak o kształtowanie umiejętności wokalnych dzieci oraz poznawanie piosenek i granie na instrumentach perkusyjnych. W trakcie zajęć dzieci poznają wiele piosenek, masażyków, rozwiną poczucie rytmu, wrażliwość muzyczną, a nawet umiejętności społeczne.
ARTETERAPIA
Arteterapia to inaczej terapia przez sztukę, czyli forma wsparcia terapeutycznego i rozwojowego, oparta na działaniach twórczych (takich jak malowanie i rysowanie, taniec i ruch, muzyka i wiele innych). Działania twórcze dają niezwykłe pole do pogłębiania samoświadomości i zrozumienia swoich mechanizmów działania. Uczestnik zajęć rozwija tym samym swój potencjał i kreatywność, ucząc się radzenia w trudnych sytuacjach życiowych oraz rozpoznawania, nazywania i wyrażania swoich emocji.