POMYSŁY NA WSPÓLNĄ ZABAWĘ

TOR PRZESZKÓD

Ustawiamy na drodze przejazdu dzieci krzesła, kosze na śmieci, duże zabawki, skrzynki. Dzieci mogą pokonać tor biegnąc, jadąc na rowerze, hulajnodze, rolkach itp.

SKRZYŻOWANIE

Narysuj na ziemi „skrzyżowanie”(dwie przecinające się „ulice”), i stań z boku, trzymając w ręce dwie kartki – czerwoną i zieloną.
Na twój sygnał maluchy, które jadą na siebie z naprzeciwka, muszą jak najszybciej znaleźć się po drugiej stronie skrzyżowania.  Stosując się jednak do tego, co pokazuje sygnalizacja świetlna (zmieniasz światła w równych odstępach czasu).

POSZUKIWANIE SKARBÓW

Na dworze w różnych miejscach (drzewa, krzaki, kamienie) schowaj jakiś przedmiot – coś słodkiego albo drobny prezent. Powiedz: „Idź do przodu, stań, idź w stronę ławki, omiń ją, szukaj na dole….”. Innym poleceniem może być podanie liczby kroków, jakie dziecko ma przejść.

CELOWANIE

Ustawiamy na środku placu dużą piłkę (najlepiej do koszykówki). Metr od niej rysujemy linię, na której stają rzucające dzieci. Każde dziecko otrzymuje małą piłkę, którą stara się trafić w dużą. Po dwóch kolejkach staramy się zwiększyć odległość.

SKOKI PRZEZ DRABINKĘ

Wykonaj drabinkę, np. z gazety. Wystarczy pociąć ją na 5-centymetrowe paski, które ułożycie na ziemi na wzór drabinki. Zadanie dziecka polega na sprawnym przeskakiwaniu kolejnych szczebelków.

SKOKI PRZEZ LINKĘ

To ćwiczenie bardzo pomaga w ćwiczeniu równowagi. Do tej zabawy potrzebna jest linka, którą musisz zamocować – dla dzieci trzyletnich – na wysokości 25–30 cm.

SPACEREK

Puść maluchom muzykę i rzucaj im różne polecenia: „Zbieramy grzyby!”, a wtedy maluchy udają, że podnoszą coś z podłogi; „Gonimy motyle!” – smyki podbiegają i łapią niewidoczne motylki; „Zrywamy szyszki!”,
a dzieciaki muszą podskakiwać i symulować obrywanie z gałęzi szyszek itd.

ROZMIAR CZCIONKI
Ta strona używa plików cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z ustawieniami swojej przeglądarki. Ok