RYTMIKA
Rozwój muzyczny, podobnie jak rozwój mowy, rozwój społeczny, moralny i emocjonalny, jest jednym z wymiarów rozwoju ogólnego człowieka (Gordon, 1997). Dzięki muzyce możemy od najmłodszych lat wspierać i pobudzać zmysły dzieci, a przez to rozwijać ich wrodzone talenty.
Zajęcia odbywają się w poniedziałki i czwartki.
GIMNASTYKA
Gimnastyka ogólnorozwojowa to pierwszy krok do wykształcania w dziecku potrzeby ruchu oraz forma relaksu, natomiast elementy gimnastyki korekcyjnej pozwalają wykształcać prawidłową postawę.
Zajęcia odbywają się we wtorki.
JĘZYK ANGIELSKI
Nauka języka obcego rozwija strategie uczenia się oraz pozytywnie wpływa na rozwój umysłowy dziecka. Przedszkolaki poszerzają również świadomość społeczną i kulturową.
Zajęcia odbywają się we wtorki, czwartki i piątki.
KUŹNIA TALENTÓW
Muzyka w życiu dziecka jest bardzo ważnym aspektem. Pobudza wyobraźnię, kreatywność, rozwija słuch i uwrażliwia. Ruch i muzyka towarzyszą nam na co dzień. To właśnie te elementy odpowiadają po części za prawidłowy rozwój i aktywność u dzieci. Stąd też pomysł na “Kuźnię talentów “. Głównym celem zajęć jest zarówno rozwój motoryki dziecka, emocji jak i jego muzykalności. Ćwiczenia te pozwolą także na rozwój aktywności twórczej i wrażliwości słuchowej wśród najmłodszych. Zajęcia rytmiczno-wokalne skierowane są do dzieci w wieku 5-6 lat. Poświęcone są głównie ćwiczeniom polegającym na wyrażaniu muzyki poprzez ruch. Rozbudowane zostały jednak o kształtowanie umiejętności wokalnych dzieci oraz poznawanie piosenek i granie na instrumentach perkusyjnych. W trakcie zajęć dzieci poznają wiele piosenek, masażyków, rozwiną poczucie rytmu, wrażliwość muzyczną, a nawet umiejętności społeczne.
ARTETERAPIA
Arteterapia to inaczej terapia przez sztukę, czyli forma wsparcia terapeutycznego i rozwojowego, oparta na działaniach twórczych (takich jak malowanie i rysowanie, taniec i ruch, muzyka i wiele innych). Działania twórcze dają niezwykłe pole do pogłębiania samoświadomości i zrozumienia swoich mechanizmów działania. Uczestnik zajęć rozwija tym samym swój potencjał i kreatywność, ucząc się radzenia w trudnych sytuacjach życiowych oraz rozpoznawania, nazywania i wyrażania swoich emocji.